Marketing - MKTG

Marketing - MKTG

Carl McDaniel

Joseph F. Hair

Charles W. Lamb

ISBN 9788674783184
Godina Izdanja 2013
Izdavač Data Status dostupno odmah
-20%
Cena sa PDV-om: 1.759,20 din. 2.199,00 din. Dodaj u korpu Dodaj u listu želja
Dostupno u prodajnom objektu

Šta za vas znači pojam marketing? Mnogi ljudi misle da je to lična prodaja. Drugi smatraju da je marketing oglašavanje ili reklamiranje. Neki misle i da je marketing povezan sa ponudom proizvoda u prodavnicama, načinom izlaganja proizvoda i održavanjem zaliha proizvoda za buduću prodaju. Marketing zapravo obuhvata sve te aktivnosti i više od toga.


"Marketing je isuviše važan da bismo ga prepustili samo odeljenju za marketing."
- Dejvid Pakard


U marketingu se koriste strategije komunikacije, distribucije i formiranja cena kojima se kupcima i drugim stejkholderima (zainteresovanim stranama) obezbeđuju proizvodi, usluge, ideje, vrednosti i koristi koje oni žele, u vreme i na mestu koje njima odgovara. To podrazumeva izgradnju dugoročnih, uzajamno isplativih odnosa, od kojih svi učesnici imaju koristi.


Kada se razmišlja o marketingu, neophodno je razumeti da organizacije imaju mnogo stejkholdera ili „partnera“ sa kojima su povezane, uključujući zaposlene, dobavljače, akcionare, distributere i druge.

Knjiga Marketing (MKTG) donosi najnovija teorijska saznanja iz oblasti marketinga, koja su predstavljena na zanimljiv i pristupačan način u kratkim, sveobuhvatnim poglavljima modernog dizajna. Materija je obrađena I sistematizovana u skladu sa potrebama I navikama današnjih studenata, ali i interesovanjima profesionalaca koji žele da unaprede svoje znanje. Aktuelnim, relevantnim primerima iz prakse velikih, dobro poznatih kompanija, kao što su United Colors of Bennetton, Chrysler, Bloomingdale’s, Facebook, Apple ili Reebok, ali i malih lokalnih preduzeća, slikovito i jasno je prikazan uticaj marketinga na lokalnom, nacionalnom I globalnom nivou. Takođe, u ovom najnovijem izdanju knjige Marketing posebna pažnja je posvećena menadžmentu odnosa sa potrošačima, dok ga posebno aktuelnim čine analiza marketing okruženja u uslovima krize i poglavlje posvećeno ulozi i značaju društvenih mreža u komunikaciji savremenih preduzeća.


CHARLES W. LAMB je bio predsedavajući odeljenja za marketing u M. J. Neeley School of Business od 1982. do 1988. i od 1997. do 2003. Trenutno je predsedavajući Odeljenja za informacione sisteme i menadžment lanca snabdevanja i bivši predsednik Academy of Marketing Science i Southwestern Marketing Association. Lamb je autor ili koautor više desetina knjiga i monografija o marketinškim temama i objavio je preko 150 članaka u akademskim časopisima i zbornicima radova. Godine 1997., on je osvojio prestižnu nagradu Chancellor’s Award for Distinguished Research and Creative Activity u TCU. Ovo je najveća čast koju daje Univerzitet. Druge nagrade koje je primio uključuju M. J. Neeley School of Business Research Award, Distinguished Fellow of the Academy of Marketing Science i Fellow of the Southwestern Marketing Association.


JOE F. HAIR je profesor marketinga na Kennesaw State University. Hair je takođe bio predsedavajući marketinga na University of Mississippi. Predavao je studenatima i postdiplomacima marketing, menadžment prodaje i kurseve marketinškog istraživanja. Hair je autor više od 40 knjiga i više od 80 članaka koji su objavljeni u naučnim časopisima. Takođe je učestvovao u radu u mnogim univerzitetskim odborima. Radi i kao urednik i recenzent u odboru nekoliko časopisa. Član je Academy of Marketing Science, American Marketing Association, Society for Marketing Advances i Association for Marketing and Healthcare Research. Hair ima diplomu iz ekonomije, magistrirao je i doktorirao iz oblasti marketinga na University of Florida. Radi i kao konsultant za marketing u kompanijama iz različitih industrija, od hrane i maloprodaje do finansijskih usluga, zdravstva, elektronike, kao i odeljenja za poljoprivredu i unutrašnjih poslova SAD-a.


CARL MCDANIEL je profesor Emeritus na University of Texas–Arlington. Trenutno drži kurseve za MBA programe na Fort Worth-u i u Kini. Bio je predsednik marketinga na UTA 32 godine. McDanielova karijera je trajala više od 40 godina, tokom koje je bio dobitnik nekoliko nagrada za izuzetna predavanja. McDaniel je bio i regionalni menadžer prodaje kompanije Southwestern Bell Telephone Company i bio je član upravnog odbora North Texas Higher Education Authority, finansijske institucije od milijardu dolara. Pored MKTG-a, McDaniel je autor i koautor više od 50 udžbenika iz marketinga i biznisa. Njegova istraživanja objavljivana su u vodećim publikacijama kao što su Journal of Marketing, Journal of Business Research, Journal of the Academy of Marketing Science i California Management Review. McDaniel je član američkog udruženja za marketinga - AMA. Pored svog akademskog iskustva, McDaniel ima poslovno iskustvo kao suvlasnik jedne kompanije koja se bavi marketinškim istraživanjima. McDaniel je takođe bio i viši konsultant Međunarodnog trgovinskog centra (ITC), Ženeva, Švajcarska. Misija ITC je da pomogne zemljama u razvoju da povećaju svoj izvoz. Diplomu osnovnih studija je stekao na University of Arkansas, a magistrirao je i doktorirao na Arizona State University.

 

  • Sadržaj
  • Elektronski dodatak
  • Detalji

DEO 1 - SVET MARKETINGA
1 Uvod u marketing
2 Strateško planiranje konkurentske prednosti
3 Etika i društvena odgovornost
4 Marketinško okruženje
5 Razvoj globalne vizije

DEO 2 - ANALIZA MOGUĆNOSTI MARKETINGA
6 Proces odlučivanja potrošača
7 Poslovni marketing
8 Segmentacija i targetiranje tržišta
9 Marketinško istraživanje

DEO 3 - ODLUKE O PROIZVODU
10 Koncepti proizvoda
11 Razvoj i upravljanje proizvodima
12 Marketing u sektoru usluga i neprofitnom sektoru

DEO 4 - DISTRIBUTIVNE ODLUKE
13 Menadžment lanca snabdevanja
14 Kanali marketinga i maloprodaja

DEO 5 - PROMOTIVNA I KOMUNIKACIONA STRATEGIJA
15 Marketing komunikacije
16 Oglašavanje, odnosi s javnošću i unapređenje prodaje
17 Lična prodaja i menadžment prodaje
18 Društveni mediji i marketing

DEO 6 - FORMIRANJE CENA
19 Koncepti formiranja cena
20 Određivanje prave cene

Endnote
Indeks

Autor Carl McDaniel, Joseph F. Hair, Charles W. Lamb
ISBN 9788674783184
EAN 867478318X
Godina izdanja 2013
Izdavač Data Status
Broj stranica 386
Format i dimenzije 215×275mm, mek povez