Strategija plavog okeana : kako stvoriti prostor na tržištu i konkurenciju učiniti nevažnom

Strategija plavog okeana : kako stvoriti prostor na tržištu i konkurenciju učiniti nevažnom

V. Čen Kim

Rene Mobornj

ISBN T9788676680627
Godina Izdanja 2007
Izdavač Adižes trenutno nema na zalihi / rok isporuke 30-60 dana
-85%
Cena sa PDV-om: 300,00 din. 2.090,00 din. Dodaj u korpu Dodaj u listu želja
Dostupno u prodajnom objektu

Naše istraživanje potvrđuje da nema trajno izvrsnih kompanija, baš kao što nema ni trajno izvrsnih industrija ili delatnosti. I, kao što smo otkrili na svom vlastitom krivudavom putu, svi mi, kao i kompanije, radimo i pametne i nešto manje pametne stvari. Da bismo poboljšali kvalitet svog uspeha, treba da ispitujemo ono što smo uradili i čime smo ostvarili pozitivnu razliku i da shvatimo kako to sistematski da ponavljamo. To je ono što mi zovemo pametnim strateškim pomacima a utvrdili smo da je ključni strateški pomak - stvaranje plavih okeana.

 

Strategija plavog okeana poziva kompanije da napuste crveni okean krvave konkurencije stvaranjem prostora na tržištu koji konkurenciju čini irelevantnom. Umesto deljenja postojeće - često skučene - tražnje i nadmetanja s konkurentima, strategija plavog okeana znači povećanje tražnje i odvajanje od konkurencije. Ova knjiga ne poziva kompanije samo da raskinu s dosadašnjom praksom, već im pokazuje i kako to da postignu. Prvo, predstavljamo skup analitičkih instrumenata i okvira koji vam pokazuju kako sistematski da radite na tom izazovu i drugo, objašnjavamo principe koji definišu i odvajaju strategiju plavog okeana od strategije zasnovane na konkurenciji.

 

Naš cilj je da formulisanje i sprovođenje ove strategije učinimo isto tako sistematičnim i operativnim, kao što je to konkurisanje u crvenim vodama poznatog tržišnog prostora. Samo u tim uslovima kompanije mogu da odgovore na izazov stvaranja plavih okeana na pametan i odgovoran način, koji podrazumeva i maksimiziranje šansi i minimiziranje rizika. Nijedna kompanija - velika ili mala, ona koja je već dugo na tržištu, ili novopridošla - ne može sebi da dozvoli da bude kockar na rečnom brodu. I ne treba.

 

Sadržaj ove knjige zasnovan je na istraživanjima koja su trajala više od petnaeset godina, na podacima koji datiraju od pre stotinu i više godina, na nizu članaka objavljenih u Harvard Business Reviewu, kao i na naučnim radovima o različitim dimenzijama ove teme. Ideje, instrumenti i analitički okviri predstavljeni ovde, godinama su ispitivani i pročišćavani u korporativnoj praksi Evrope, Sjedinjenih Američkih Država i Azije. Ova knjiga je utemeljena na tom radu i proširuje ga dajući mu narativni oblik koji sažima sve te ideje kako bi se ponudio jedinstveni radni okvir. Taj radni okvir se ne odnosi samo na analitičke aspekte stvaranja strategija plavog okeana, već i na sve važne ljudske aspekte pitanja kako povesti organizaciju i njene ljude na to putovanje i učiniti ih spremnim i voljnim da te ideje sprovedu u delo. Ovde se, kao suština strategije, posebno naglašava razumevanje toga kako izgraditi poverenje i predanost, kao i shvatanje važnosti intelektualnog i emocionalnog vrednovanja.

Šanse zvane Plavi okean su uvek tu negde. Kad su otkrivene i istražene, tržišni univerzum se proširuje. To proširenje je po našem uverenju, koren rasta. Pa ipak, i u teoriji i u praksi se i dalje nedovoljno shvata kako plavi okeani mogu sistematski da se stvaraju i osvajaju. Pozivamo vas da pročitate ovu knjigu i naučite kako vi možete da budete pokretač tog proširenja u budućnosti.

  • Sadržaj
  • Elektronski dodatak
  • Detalji
Prvi deo: Strategija plavog okeana
Stvaranje plavih okeana
Analitički instrumenti i okviri
 
Drugi deo: Formulisanje strategije plavog okeana
Rekonstruišite granice tržišta
Fokusirajte se na veliku sliku ne na brojke
Prevaziđite postojeću tražnju
Napravite ispravan strategijski redosled
 
Treći deo: Sprovođenje strategije plavog okeana
Savladajte ključne organizacione prepreke
Ugradite sprovođenje u strategiju
Zaključak: Održivost i obnavljanje strategije plavog okeana
 
Dodatak A: Skica istorijskih obrazaca kreiranja plavog okeana
Dodatak B: Inovacija vrednosti
Dodatak C: Tržišna dinamika inovacije vrednosti
 
Bibliografija
Index preduzeća/brendova/ličnosti
Index
O autorima
Autor V. Čen Kim, Rene Mobornj
ISBN T9788676680627
EAN
Godina izdanja 2007
Izdavač Adižes
Broj stranica 238
Format i dimenzije 170 x 240 mm, tvrdi povez