Mikroekonomija (Peto izdanje)

Mikroekonomija (Peto izdanje)

Robert S. Pindyck

Daniel L. Rubinfeld

ISBN T9789536070992
Godina Izdanja 2005
Izdavač Mate d.o.o. izdavačko preduzeće dostupno odmah
-30%
Cena sa PDV-om: 1.819,30 din. 2.599,00 din.
Dodaj u korpu Dodaj u listu želja
Dostupno u prodajnom objektu

KLJUČNA TEMATIKA ZA USPEŠNO MENADŽERSKO ODLUČIVANJE!
 

Peto izdanje Mikroekonomije sadrži teoretske matematičke postupke koji su relevantni i lako primenjivi u procesu donošenja odluka, kako od strane menadžera, tako i prilikom vođenja državne politike.

 

Ovaj akcenat na primenjivost je postignut i uključivanjem 107 opširnih primera koji obrađuju teme poput analize potražnje, troška i tržišne efikasnosti, strategije određivanje cena, odluke o ulaganju i proizvodnji i analiza državne politike.

 

Za čitaoce koje zaista zanima kako svet funkcioniše, mikroekonomija je jedna od najzahvalnijih i najzanimljivijih oblasti koje se mogu studirati. Dobro vladanje mikroekonomijom je ključno za menadžersko odlučivanje, za kreiranje i razumevanje državnih politika i uopšteno za razumevanje kako funkcioniše moderna ekonomija.

 

Ova knjiga je napisana o mikroekonomiji zato što autori veruju da čitaocima treba približiti nove teme koje su poslednjih godina zauzele centralno mesto u mikroekonomiji - teorije igara i konkurentne strategije, uloga nesigurnosti i informacija, analiza određivanja cene od strane firmi koje poseduju tržišnu moć. Autori su takođe mislili da čitaocima treba pokazati kako mikroekonomija može pomoći pri razumevanju onoga što se događa oko nas i kako se mikroekonomija može iskoristiti kao praktično oruđe prilikom donošenja odluka. Mikroekonomija je važna i dinamična oblast, ali čitaocima treba ukazati na njenu relevantnost i korisnost.

 

Peto izdanje Mikroekonomije pokriva dramatične promene do kojih je na ovom polju došlo posljednjih godina. Postoji rastući interes za teoriju igara i strateške međuodnose firmi (12. i 13. poglavlje), za ulogu i važnost nesigurnosti i asimetričnih informacija (5. i 17. poglavlje), za strategije određivanje cena firmi koje poseduju tržišnu moć (10. i 11. poglavlje), kao i za kreiranje mera koje će se efikasno nositi s eksternalijama poput zagađenja životne sredine (18. poglavlje). Ove teme, kojima je većina knjiga tek nedavno posvetila pažnju, su ovde detaljno obrađene.

 

Iako Mikroekonomija pokriva široku oblast i sadrži aktuelne teme, to ne znači da je teška ili "za napredne". Autori su se trudili da izloženo gradivo bude jasno, zanimljivo i privlačno. Čvrsto veruju da bi učenje mikroekonomije trebalo biti ugodno i podsticajno. Osim u dodacima i beleškama, u Mikroekonomiji nema matematičkih izračunavanja.

  • Sadržaj
  • Elektronski dodatak
  • Detalji
  • Utisci korisnika
UVOD: TRŽIŠTA I CIJENE
1. Uvodna razmatranja
2. Osnove ponude i potražnje
 
PROIZVOĐAČI, POTROŠAČI I KONKURENTNA TRŽIŠTA
3. Ponašanje potrošača
4. Pojedinačna i tržišna potražnja
5. Izbor u uvjetima nesigurnosti
6. Proizvodnja
7. Trošak proizvodnje
8. Maksimalizacija profita i konkurentna ponuda
9. Analiza konkurentnih tržišta
 
STRUKTURA TRŽIŠTA I KONKURENTSKA STRATEGIJA
10. Tržišna moć: monopol i monopson
11. Određivanje cijene i tržišna moć
12. Monopolistička konkurencia i oligopol
13. Teoria igara i konkurentska strategia
14. Tržišta faktora proizvodnje
15. Ulaganja, vjerne i tržišta kapitala
 
INFORMACIJE, NEUSPJEH TRŽIŠTA I ULOGA DRŽAVE
16. Opća ravnoteža i ekonomska efikasnost
17. Tržišta s asimetričnim informaciama
18. Eksternalie i javna dobra
 
Dodatak: Osnove regresije
Pojmovnik
Rješenja odabranih zadataka
Kazalo
Autor Robert S. Pindyck, Daniel L. Rubinfeld,
ISBN T9789536070992
EAN
Godina izdanja 2005
Izdavač Mate d.o.o. izdavačko preduzeće
Broj stranica 707
Format i dimenzije 205 x 260 mm, meki povez