Kaotika

Kaotika

PHilip Kotler John A.Caslione

ISBN T9789532460827
Godina izdanja 2009
Izdavač Mate d.o.o. izdavačko preduzeće dostupno odmah
Cena sa PDV-om: 1.499,00 din. Dodaj u korpu Dodaj u listu želja
Dostupno u prodajnom objektu

UPRAVLJANJE I MARKETING U TURBULENTNIM VREMENIMA!

 

Kaotika je strateški radni okvir namenjen rešavanju ekonomske turbulencije. Knjiga se temelji na koncepciji svetske ekonomije, koja je ušla u razdoblje nesigurnosti i omogućava kompanijama preživljavanje uz više stope rizika.

 

Autori predstavljaju set novih obrazaca strateškog ponašanja, kao i instrumente za stvaranje sistema ranog upozorenja, sistema osmišljavanja mogućih scenarija za pregled potencijalnih ishoda, kao i sistema brzih reakcija.

 

Dok gubici proizašli iz finansijskog kraha 2008. godine sve više rastu, kompanije, industrije i čitava tržišta hvataju se za poslednju slamku ili su u potpunosti prestali da postoje. A turbulencije se neće uskoro završiti. U knjizi Kaotika priznati poslovni stratezi Philip Kotler i John Caslione predstavljaju intrigantan, ako ne i uznemirujući, argument da ova turbulentna vremena nisu odstupanje, nego novo lice normalnog. Zapravo, ekonomski pad je deo neprekidno klimavog turbulentnog razdoblja, gde i prilika i rizik brzo postaju vidljivi širom sveta koji neumoljivo povezuju globalizacija i tehnologija. To je svet koji guta nepripremljene, ali nadograđuje spremne - one otporne kompanije koje imaju sposobnost brzog predviđanja i delotvornog odgovaranja na potencijalne pretnje.

 

Opremljena prosvetljujućim primerima otpornih kompanija koje uspešno plove kroz turbulencije, kao i mnogim bolnim primerima bankrotiranih ili uskoro nefunkcionalnih kompanija koje nisu bile spremne za haos koji ih je dočekao, Kaotika daje duboke uvide i praktične strategije ne samo za preživljavanje sadašnjeg ekonomskog pada, nego i za uspeh među mnogima koji propadaju i naglim trzajima prosperiteta koji su pred nama.

 

U srži je ove knjige inovativni upravljački sistem Kaotika - sistem za minimizovanje ranjivosti i iskorišćavanje prilika i probijanje ispred konkurencije, od koje se većina pridržava starih paničnih taktika smanjivanja ukupnih troškova osoblja, velikih sniženja cena i smanjenih ulaganja u marketing, kreiranje marki i razvoj novih proizvoda. Sistem koji naglašavamo pomaže vam da ponovo razmislite o tome kako upravljate i izlazite na tržište u vreme recesije i drugih turbulentnih razdoblja, a uključuje i načine za:
• razvijanje sistema za rano upozorenje i identifikovanje prvih znakova promene, uključujući razorne inovacije i šokove;
• stvaranje detaljnih najgorih, najboljih i najočekivanijih scenarija korišćenjem strategija za efikasno suočavanje sa svakim od njih;
• strateško smanjivanje troškova ili poboljšavanje efikasnosti određenih odseka: finansija, informacione tehnologije, proizvodnje, nabavke i ljudskih resursa;
• osiguranje svog udela na tržištu u segmentu osnovnih kupaca - bez desetkovanja istraživanja tržišta i marketinških budžeta;
• stiskanje strateškog planiranja u kraće, tromesečne cikluse kako biste mogli bolje iščitati kompanijin puls; 
• sprečavanje potencijalno katastrofičnih posledica napuštanja osnovnih načela.

Bezvremenska, praktična i neodoljiva knjiga, Kaotika je neophodan vodič poslovnim vođama koji nastoje da prežive današnje ekonomske oluje, a žele i da napreduju u neizbežnim turbulencijama u budućnosti.

 

 

„Činjenica da upravljačkoj praksi, kao i našoj ekonomiji i finansijskom sistemu, treba reorganizacija jednostavna je i izuzetno važna. Kaotika je izvanredan način započinjanja procesa reorganizcije - posebno je stavljen akcenat na uključivanje elastičnosti u organizacije. Oslonite se na to da će Philp Kotler biti snaga koja će nas pokrenuti kada nam to bude potrebno.
— TOM PETERS, koautor, In Search of excellence

 

„Nikada ranije viđen tip knjige - za nikada ranije viđena vremena. Trebala bi postati obvezna lektira za sve menadžere današnjeg haotičnog sveta."
— MARSHALL GOLDSMITH autor What Got You Here Won't Get You There i Succession: Are You Ready?

 

„Vreme izdavanja Kolterove i Caslioneove knjige je savršeno. Kaotika pruža strašno veliki uvid u našu novu normalnost turbulencije i nesigurnosti - s kojom se većina poslova ne može nositi. Kaotika je izvrstan strateški priručnik za poslovne lidere i njihove organizacije, za suočavanje s krizama i savladavanje svih kriza, sada i u „turbulentnom razdoblju".
— FERDINANDO „NANI" FALCO BECCALLI, predsednik i izvršni direktor, GE International

 

„U razdoblju nikada ranije viđenih turbulencija i nepostojanosti, nužni su novi načini razmišljanja o ogromnim problemima i približavanja tim istim problemima s kojima se poslovni lideri suočavaju. Kaotika pruža neodoljivu analizu problema i putnu kartu za navigaciju kroz sve rizičnije i nepredvidljivije poslovno okruženje.
— JOHN HAHN, generalni direktor, Providence Equity

 

„Kada je nebo najtamnije, najsvetlije zvezde sjaje najsjajnije. U korporativnom svetu, to su oni koji su fokusirani na strategiju, a ne oni koji pribegavaju refleksivnom smanjivanju celokupnih troškova. Na tmurnom marketinškom nebu, Philip Kotler je naša najsjajnija zvezda. Zajedno sa strategom Johnom Caslioneom stvorio je ovu izvanrednu, bezvremensku i praktičnu knjigu da bi usmeravao poslove kroz ova turbulentna vremena. Kupite je. Pročitajte je. Učinite to."
— MALCOLM MCDONALD, profesor emeritus, Škola za menadžment Univerziteta Cranfield, Ujedinjeno Kraljevstvo, autor knjige Creating a Company for Customers

 

„Iz ovog turbulentnog razdoblja izaćiće i pobednici i gubitnici. Kaotika pruža bezvremenski okvir za suočavanje s propašću i za sveopšte takmičenje u preživljavanju."
— GEORGE DAY, Geoffrey T. Boisi profesor marketinga, Škola Wharton, Univerzitet Pennsylvania

 

 

PHILIP KOTLER, kojeg mnogi smatraju ocem modernog marketinga, je ugledni profesor međunarodnog marketinga s titulom S. C. Johnson & Son na Školi za menadžment Kellogg, na Univerzitetu Northwestern. Magistrirao je na Univerzitetu u Chicago-u, a doktorirao na MIT-ju, oba puta iz oblasti ekonomije. Posle doktorata bavio se matematikom na Univerzitetu Harvard i naukom o ponašanju na Univerzitetu u Chicago-u. Objavio je 14. izdanje svoje knjige Upravljanje marketingom (hrv. izdanje MATE, Zagreb), vodećeg udžbenika za predavanje marketinga na MBA nivou. Takođe je objavio i knjige Marketing Models, Principe marketinga (srp. izdanje MATE, Beograd), Strategic Marketing for Nonprofit Organizations, Social Marketing, Marketing Places, Corporate Social Responsibility, kao i tridesetak drugih naslova. Njegova istraživanja pokrivaju oblasti strateškog marketinga, inovacije, potrošačkog marketinga, poslovnog marketinga, uslužnog marketinga, distribucije, e-marketinga i društvenog marketinga. Takođe je bio i savetnik u IBM-u, Bank of America, Merck-u, Ford-u, General Electric-u, Honeywell-u i mnogim drugim kompanijama. Dodeljeno mu je 12 počasnih doktorskih titula sa značajnih univerziteta u SAD-u i van.

 

JOHN A. CASLIONE je priznati stručnjak za svetsku ekonomiju koji je sprovodio poslovne strategije u 88 zemalja na 6 kontinenata. Radi kao savetnik u velikim i srednjim kompanijama, uključujući ABB, Becton-Dickenson Biosciences, Caltex Lubricants, ExxonMobil, GE, Hewlett-Packard, Johnson & Johnson, IBM i Phillips. Osnivač je i predsednik saveta za globalna spajanja i akvizicije GCS Business Capital LLC, a bio je i osnivač i predsednik konsultantske firme za međunarodno upravljanje Andrew-Ward International Inc. Govorio je na mnogim svetskim konferencijama, pa tako i predaje kao gostujući predavač na Školi za menadžment Kellogg na Univerzitetu Northwestern gde govori o svetskoj ekonomiji, globalnom marketingu, kao i razvoju globalnih poslova, između ostalog i na tržištima u razvoju. MBA nivo dosegao je na Univerzitetu u New York-u (Buffalo), a doktorat iz prava na Pravnom koledžu Chicago-Kent (Chicago). Suosnivač je prvog udruženja članova Rotary International-a u kojem se govorio engleski, osnovanom u Frankfurtu (Nemačka) 2006. godine.

  • Sadržaj
  • Detalji
  • Recenzije
Predgovor
Uvod
 
1. SVIJET JE UŠAO U NOVI EKONOMSKI STADIJ: OD NORMALNOSTI DO TURBULENCIJE
Što je tržišna turbulencija?
Čimbenici koji mogu prouzročiti kaos
Zaključak
 
2. POGREŠNE REAKCIJE MENADŽMENTA NA TURBULENCIJU SADA POSTAJU OPASNE
Odluke o raspodjeli sredstava koje potkopavaju glavnu strategiju i kulturu
Smanjivanje sveukupnih troškova naspram usmjerenih i odmjerenih postupaka
Brzopotezna rješenja koja osiguravaju protok novca, a ključne dionike dovode u rizične situacije
Smanjivanje troškova za marketing i razvoj novih maraka i proizvoda
Nazadovanje prodaje i smanjenje cijena
Odvajanje od klijenata smanjivanjem troškova vezanih uz prodaju
Smanjivanje troškova obuke i razvoja u razdoblju ekonomskih kriza
Podcjenjivanje dobavljača i distributera
Zaključak
 
3. MODEL KAOTIKA: UPRAVLJANJE RANJIVOŠĆU I PRILIKAMA
Izrada sustava za rano upozoravanje (EWS)
Izrada ključnih scenarija
Odabir scenarija i strategije
Zaključak
 
4. OBLIKOVANJE ELASTIČNIH UPRAVLJAČKIH SUSTAVA
Upravljački sustav Kaotika
Financije i informacijska tehnologija
Proizvodnja/operacije
Kupnja/nabava
Ljudski potencijali
Zaključak
 
5. OBLIKOVANJE ELASTIČNIH MARKETINŠKIH SUSTAVA
Česte marketinške reakcije na krize
Strateški marketinški odgovori na krize
Operativni problemi s kojima se suočavaju marketinški odjeli
Operativni problemi s kojima se suočavaju prodajni odjeli
Zaključak
 
6. DOBRO USPIJEVATI U TURBULENTNOM RAZDOBLJU: POSTIZANJE ODRŽIVOSTI POSLOVNIH POTHVATA
Održivost poslovnih pothvata
Zaključak
 
Bilješke
Kazalo pojmova
O autorima
Autor PHilip Kotler John A.Caslione
ISBN T9789532460827
EAN
Godina izdanja 2009
Izdavač Mate d.o.o. izdavačko preduzeće
Broj stranica 335
Format i dimenzije 175 x 250 mm, meki povez